Doorgaan naar hoofdcontent

Boeken die ik wil lezen door booktubers


Ik vind het superleuk om een kijkje te nemen in een kast van een ander. Zo doe ik inspiratie op hoe ik mijn boeken kan neerzetten en hoor ik nieuwe titels die ik niet hoor in mijn omgeving.

Graceling
Ik vind verhalen over hoe de heldin of hoofdpersoon gered word en goed is. Maar ik vind het ook heel interessant om de andere kant van het verhaal te lezen. In Graceling is dit het geval. Katsa woont in een wereld waar je gezegend bent met een talent. Bijvoorbeeld dat je heel goed kan zingen of dansen. Katsa heeft het talent of killing.  Ze moet leren hier mee om te gaan.

Graceling is het eerste boek in de trilogie Graceling Realm geschreven door Kristin Cashore. Elk boek volgt een ander persoon met een bijzonder talent. 
https://www.bol.com/nl/p/graceling/1001004006739536/

The First Fifteen Lives of Harry August
Door Claire North
Hoe zou het zijn als je je leven opnieuw kon beginnen met alle informatie die je hebt van je vorige leven? Harry August krijgt deze kans.  Wanneer Harry overlijd keert hij terug naar waar hij begonnen is, wanneer hij bijna 11 is krijgt hij een boodschap, wat hij doet zal de toekomst veranderen.
Dit lijkt mij een leuk boek omdat ik best wel houd van tijdreisverhalen en het krijgen van een tweede kans. Ik denk dat iedereen wel eens terug de tijd in wil om gebeurtenissen te veranderen.

Simon vs de verwachtingen van de rest van de wereld
Door Becky Albertalli 
Simon is een jongen van 16 jaar die op jongens valt, maar niemand weet dat, hij vind het maar raar dat wanneer je homo bent dat je dan uit de kast moet komen maar wanneer je hetero bent niet. Simon heeft e-mailcontact met zijn crush, wanneer een e-mail van Simon naar zijn crush Blue in de verkeerde handen valt, namelijk die van de pestkop van de klas staat Simons leven op zijn kop.  Ik heb dit boek al een paar keer voorbij zien komen bij Engelse/Amerikaanse booktubers, maar hij kwam ook voorbij op de blog van Ik vrouw van jou: http://ikvrouwvanjou.nl/2016/02/simon-vs-de-verwachtingen-van-de-rest-van-de-wereld/ .
Deze gaat dit jaar nog op mijn TBR en wil hem ook binnenkort gaan lezen. Ik ga hem in het Nederlands lezen omdat ik niet persé altijd de originele versie hoef te lezen en omdat ik de titel beter vind dan de Engelse titel. Wanneer je het boek besteld weet je niet van te voren of je het rode boek of het blauwe boek krijgt. Blossom Books wil hier mee aangeven dat de kaft geen invloed heeft op het verhaal.

Lunar Chronicles
De Lunar Chronicles verteld de verhalen van verschillende sprookjes, maar dan met een twist. Ik ben erg benieuwd naar deze serie omdat ik van sprookjes houd en ik nieuwe vertellingen van sprookjes interessant vind. De Lunar Chronicles bestaat nu uit zeven boeken:
Cinder > Cinderella 
Scarlet> roodkapje
Cress> Rapunzel
Winter > Sneeuwwitje
Fairest > Het verhaal van Queen Levana van het verhaal van Rapunzel
Stars Above, ik heb idee dat dit een soort bundel is met korte verhalen over de hoofdrolspeelsters van de Lunar Chronicles. 
https://www.bol.com/nl/p/cinder/1001004011545276/

Heartless
Hoe is de Queen of Hearts van Alice in Wonderland zo geworden hoe ze nu is? Zo haatvol tegen alles wat goed is? Ik bedoel hoe awesome! Ik vind Alice in Wonderland een erg leuk sprookje, ik heb ook het boek gelezen en daar erg van genoten. Ik heb veel goede verhalen gehoord over The Lunar Chronicles van Marissa Meyer en ik ben dus niet alleen benieuwd naar die boeken maar ik kan ook echt niet wachten totdat deze verkrijgbaar is.  https://www.bol.com/nl/p/heartless/9200000040941597/

Zowel Heartless als de Lunar Chronicles zijn geschreven door Marissa Meyer

Don’t look back
Door Jennifer L. Armentrout 
Samantha heeft het perfect leventje, dat dacht ze altijd. Maar op een dag verdwijnt haar beste vriendin, niemand weet waar ze is of wat er de nacht van haar verdwijning gebeurt is. Stuk bij beetje komen Samantha’s herinneringen terug, kan ze alle puzzelstukjes bij elkaar krijgen om er achter te komen wat er met haar vriendin gebeurt is?

The Wrath and the Dawn
Door Renee Ahdieh
Een koning trouwt elke avond met een andere vrouw, omdat haar bij zonsopgang te vermoorden. Dat is hoe ik aangetrokken werd door dit boek. Ik vind af en toe een duister mysterie erg leuk om te lezen. Iedereen is verrast wanneer er iemand vrijwillig met deze brute koning wil trouwen. Zij heeft een plan om in leven te blijven en wraak te nemen voor de dood van haar beste vriendin en ontelbare andere meiden.

Het schijnt een opnieuw verteld verhaal te zijn van 1001 nacht. Ik ben benieuwd!

The Kiss of Deception

Princess Lia zou de speciale gave van zien moeten hebben, echter heeft ze deze niet en haar ouders willen door middel van een huwelijk ervoor zorgen dat hun koninkrijk sterk staat.

Princess Lia moet trouwen met de prins van een ander koninkrijk. Dit wil ze echter niet en vlucht naar een dorpje om daar te wonen en zich te verschuilen. Omdat ze vlucht op de ochtend van haar bruiloft weet ze niet hoe haar prins eruit ziet. Wanneer er twee vreemden naar haar op zoek zijn, de prins en een huurmoordenaar weet ze niet wie ze moet vertrouwen. Is het slim om verliefd te worden op iemand waarvan je niet weet wat hij van je wil?

Dit is het eerste boek van The Remnant Chronicles geschreven door Mary E. Pearson
https://www.bol.com/nl/p/the-kiss-of-deception/9200000030923649/


Reacties

Populaire posts van deze blog

Forest of Thousand Lanterns by Julie C. Dao

Fairyloot October book was a Villainous read about an Asian Evil Queen. I did not expected much of it because I do not like Snowwhite's story and I'm new to the Asian setting. I do think that Asian culture is very interesting to learn from and about. Xifeng (shefung) is a poor girl who lives with her aunt in a little village in Feng Lu, all she has is the education her aunt taught her and her beauty. Her destiny is shown in the cards...to become the next Empress. So she set out towards the palace.... This is such a nice retelling from the POV of a villain! That is something I haven't read before. And I really liked it. Xifeng develops towards the Evil Queen and it is really nice to see that happen. Dao has a really nice writingstyle, I couldn't put the book down. Even if you don't read as much as I do or if you are not as good in English you can still easily read this book. ☆☆☆☆,5 If you doubt to read this book, do it! The series/duology is called &quo

The Queen of the Tearling Series by Erika Johansen

When Kelsea Glynn is 19 years old, a group of men appear at her doorstep and take her to the Keep. There is her castle, because Kelsea isn't just some 19 year old girl. She is the Queen of the Tearling. With every book in this series I needed some time to get into the story, because the chapters are very large and it sometimes switches between POV's. Which is totally fine, but it sometimes distracted me too much. I really like this world building, I had some difficult with understanding when the story takes place (future) but after a while I got it and that made the books better. Although I did not like every aspect of Kelsea, Johansen is such a great writer. I liked how Johansen wrote the mysteries and made it all come together. I often was blown away by the revelation of some aspects of the stories! Kelsea is a strong young woman with a strong mind, but sometimes she does not think her actions through...and that has consequences. I also have a big dislike about her attit

Spindle Fire by Lexa Hillyer

This is not just a retelling about Aurora, but also about another girl, never been told. About her sister Isabelle. These two sisters are very different, but grew up together in the castle. And while Malfleur is getting stronger, the kingdoms are divided. And the girls get separated. This story is different from what I expected, I thought it would be more excitement. But although I was disappointed, it did read like a fairytale. It had a slow pace and that suit the story, the story about Sleeping Beauty. Because the writing wasn’t that fast paced I took my time reading, I even went three days without reading because I didn’t was drawn to it that much. I wish the story would have contained more excitement, more mystery and maybe folklore? I love Folklore and especially in fairytale books! This is definitely a fairytale retelling that reads like a real fairytale, like Hunted by Meagon Spooner. Next year Hillyer will bring out another book “Winter Glass” I think that this will