Doorgaan naar hoofdcontent

Tijdreizen!

Persoonlijk zou ik het geweldig vinden als ik kon tijdreizen. Wel op voor mij gewenste tijden natuurlijk ;) Wie zou er nou niet terug in de tijd willen om de sfeer te proeven hoe het was in die tijd.
Als ik tijd kon reizen in mijn eigen leven dan had ik wel een aantal dingen anders gedaan, niet om te spieken bij een tentamen, wat wel heel verleidelijk is, maar om een beter persoon te zijn. Vaker tijd doorbrengen met mijn opa en oma of om mijn moeder vaker te helpen in het huishouden. Dat zijn misschien erg standaard dingen, ik kan  wel hele persoonlijke dingen bespreken die ik anders gedaan zou hebben, maar dat heeft geen invloed meer op nu. Het kan niet, het verleden is gebeurt, je kan er wel op terug blijven kijken maar vaak haalt dat niets uit. Denk aan de fijne momenten en denk aan alle dingen die je nog kan doen.

Ik vind het heerlijk om te lezen over tijdreizen omdat je fantasie er op los kunt laten. Ik zou het liefst in het boek willen kruipen op zo’n moment. Zo fijn is dat!
De eerste tijdreizigers boeken die ik heb gelezen zijn de boeken van de Stravaganza serie, zie blogpost 28-02. Ik vind deze boeken vooral fijn omdat de plaatsen waar je heen reist gebaseerd zijn op echte plaatsen in, dit geval, Italië. Dat maakt het op een één of andere manier echter. Wat ik ook leuk vind aan deze boeken is dat er wel een grote rode draad door de boeken loopt maar dat elk boek apart een hoofdpersoon heeft die centraal staat in dat verhaal. Op deze manier leer je de hoofdpersoon echt kennen.

De boeken van de Edelstenen serie, gaan ook over tijdreizen, maar gaat dit een beetje anders dan met een talisman zoals in de Stravaganza serie. Je hebt er een soort magische instrument voor nodig, die eerst jouw bloed nodig heeft anders kan je nergens heenreizen. Deze vorm van reizen is onder toezicht gesteld van mensen die dit magische instrument beschermen. Ik vond deze boeken leuk om te lezen en ik wil ze dan ook graag nog een keer in de originele taal, Duits, lezen. Waar ik wel van baal is dat ik de films heb gezien, deze volgen de boeken totaal niet, dus ik vind het erg zonde dat ze deze boeken überhaupt verfilmd hebben. Waarom verfilm je een boek als je je niet eens aan het verhaallijn kan houden of details weglaat? Ik beschrijf deze boeken in mijn Young Adult top 5 van 15-02.

Dit zijn tot nu toe de enige tijdreis boeken die ik heb gelezen, maar ik wil wel heel graag het boek “The first fifteen lives form Harry August” willen lezen, zie blogpost van 19-02.
Ook wil ik graag de boeken van de Outlanderserie lezen. Het eerste boek “Outlander” staat op mijn TBR 2016. Het verhaal speelt zich af in 1945 en gaat over een jonge vrouw die op huwelijksreis is met haar man, ze keert terug in de tijd. Naar het jaar 1735 waar ze de zes- keer overgrootvader van haar man ontmoet. Ik kan niet wachten tot ik tijd heb om aan deze serie te beginnen. Het verhaal speelt zich af in Schotland en dat vind ik best wel gaaf, want ik heb altijd wel een keer naar Schotland willen gaan. Ik denk na het lezen van deze boeken alleen maar meer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Forest of Thousand Lanterns by Julie C. Dao

Fairyloot October book was a Villainous read about an Asian Evil Queen. I did not expected much of it because I do not like Snowwhite's story and I'm new to the Asian setting. I do think that Asian culture is very interesting to learn from and about. Xifeng (shefung) is a poor girl who lives with her aunt in a little village in Feng Lu, all she has is the education her aunt taught her and her beauty. Her destiny is shown in the cards...to become the next Empress. So she set out towards the palace.... This is such a nice retelling from the POV of a villain! That is something I haven't read before. And I really liked it. Xifeng develops towards the Evil Queen and it is really nice to see that happen. Dao has a really nice writingstyle, I couldn't put the book down. Even if you don't read as much as I do or if you are not as good in English you can still easily read this book. ☆☆☆☆,5 If you doubt to read this book, do it! The series/duology is called &quo

The Queen of the Tearling Series by Erika Johansen

When Kelsea Glynn is 19 years old, a group of men appear at her doorstep and take her to the Keep. There is her castle, because Kelsea isn't just some 19 year old girl. She is the Queen of the Tearling. With every book in this series I needed some time to get into the story, because the chapters are very large and it sometimes switches between POV's. Which is totally fine, but it sometimes distracted me too much. I really like this world building, I had some difficult with understanding when the story takes place (future) but after a while I got it and that made the books better. Although I did not like every aspect of Kelsea, Johansen is such a great writer. I liked how Johansen wrote the mysteries and made it all come together. I often was blown away by the revelation of some aspects of the stories! Kelsea is a strong young woman with a strong mind, but sometimes she does not think her actions through...and that has consequences. I also have a big dislike about her attit

Spindle Fire by Lexa Hillyer

This is not just a retelling about Aurora, but also about another girl, never been told. About her sister Isabelle. These two sisters are very different, but grew up together in the castle. And while Malfleur is getting stronger, the kingdoms are divided. And the girls get separated. This story is different from what I expected, I thought it would be more excitement. But although I was disappointed, it did read like a fairytale. It had a slow pace and that suit the story, the story about Sleeping Beauty. Because the writing wasn’t that fast paced I took my time reading, I even went three days without reading because I didn’t was drawn to it that much. I wish the story would have contained more excitement, more mystery and maybe folklore? I love Folklore and especially in fairytale books! This is definitely a fairytale retelling that reads like a real fairytale, like Hunted by Meagon Spooner. Next year Hillyer will bring out another book “Winter Glass” I think that this will